Geplaatst op: 28/10/2011
BRUSSEL - Af en toe een glaasje alcohol drinken, vermindert het risico op dementie. Zowel bier, wijn als sterkedrank zijn heilzaam, met een lichte voorkeur voor wijn.
Vrouwen mogen echter niet meer dan één glas per dag drinken en mannen twee. Dat schrijft Bodytalk. Het gezondheidsmagazine baseert zich op een onderzoek waarin 143 studies over de invloed van matige alcoholconsumptie op het cognitief functioneren geanalyseerd werden.
Matige alcoholconsumptie heeft overigens ook een vergelijkbare gunstige invloed op hart- en bloedvaten, zodat het risico op een hartinfarct licht daalt.
Bron: De Standaard